Gé en Mariëtte

Argentinië

Als afsluiting van onze 55-daagse reis door Zuid-Amerika hebben we drie dagen in Buenos Aires doorgebracht. Op één van deze dagen hebben we een stadstour gemaakt die we vóór ons vertrek al geboekt hadden bij Gwendeline van PLA. Uit de emails met Gwendeline konden we al opmaken dat we een goed adres hadden uitgekozen. Precies op tijd kwam onze gids Adolfo aangelopen. Afwisselend per taxi en te voet gingen we eerst op weg naar Café Tortoni. Hier hebben we in goed overleg de stadstour eerst aangepast. De wijk La Boca, die we ook graag wilden bezoeken, was niet opgenomen in het programma, maar door een andere wijk te laten vervallen, konden we hier tóch naartoe. Temidden van al die gekleurde huizen hing er een apart sfeertje. Erg gezellig met al die restaurantjes waar overal de tango gedanst wordt. Na een lange stop op Plaza de Mayo, waarbij we uiteraard heel veel historische informatie kregen, liepen we naar de wijk San Telmo met zijn ontelbare antiekzaken. Onderweg wees Adolfo ons soms op hele kleine details en wist daar hele verhalen bij te vertellen. Ook de nieuwe wijk Puerto Madero maakte veel indruk. In de wijk Recoleta sloten we deze stadstour af met een bezoek aan het Cementerio de la Recoleta. In totaal zijn we 7 uur met Adolfo op stap geweest. Hij sprak perfect Engels en toonde zich een waar tango-danser. Aan zijn tempo van vertellen konden we merken dat hij nog veel meer had willen vertellen, maar jammer genoeg was daar de tijd niet voor. Na afloop hebben we koffie gedronken in een door Adolfo aanbevolen restaurantje en zijn we per metro weer teruggegaan naar ons hotel in de wijk Palermo Hollywood.

Spreekt dit u aan?

Pure Latin America laat u graag op een intense manier kennismaken met het prachtige Argentinië, Brazilië en/of Chili

Bekijk onze reizen

Lees wat andere klanten te vertellen hebben

Eric en Annette

Argentinië en Chili

In november en december 2017 hebben we een maand rondgereisd door Argentinië en Chili. Deze individuele rondreis is georganiseerd door Pure Latin America. Vanuit Buenos Aires zijn we naar het zuiden afgereisd waar we aan de kust pinguïns en walvissen hebben gespot. Ook hebben we de gletsjer Perito Moreno beklommen wat een geweldige ervaring was. Hierna zijn we de grens overgestoken naar Chili voor een bezoek aan Torres del Paine. Dit overtrof al onze verwachtingen. Vanuit Patagonië zijn we doorgereisd naar Salta,...

Monique en Bert

Argentinië en Chili

Al jaren was onze wens om een keer Patagonië te bezoeken. Op de vakantiebeurs kwamen we in contact met Pure Latin America en na intensief overleg zijn we op 1 februari 2017 vertrokken. Onze droomreis begon in Buenos Aires waar we al wandelend, fietsend, varend en tango dansend in 5 dagen een compleet beeld van de stad kregen. We vlogen door naar Ushuaia waar de boot naar Punta Arenas vertrok. Deze 4-daagse cruise is een aaneenschakeling van hoogtepunten. We zagen...

Chella en Martin

Argentinië en Chili

Zes jaar na onze eerste prachtige rondreis (ook via Pure Latin America) door Argentinië wilden we heel graag weer terug. In september 2019 was het zover. Dit keer 3 weken door Noord-Argentinië en Noord-Chili. We hebben een hele mooie reis gemaakt! Perfect georganiseerd en met veel zorg samengesteld door Gwendeline. Het zelf rondrijden door het noordwesten van Argentinië is ons heel goed bevallen. De enorme uitgestrektheid en mooie natuur is indrukwekkend. De Argentijnen zijn ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Ook de...