Maureen en Peer

Carretera Austral en Kaap Hoorn

Na 4 jaar uitstel, Covid en een verhuizing zijn we eindelijk aan onze reis begonnen half februari 2024. Het wachten was zeker de moeite waard!

We zijn in Santiago de Chile gestart en hebben in 2 dagen met een Engels sprekende gids Hèrnan de stad ontdekt. We hebben veel geleerd over de geschiedenis en cultuur van Chili.

Dag 4 zijn we richting het zuiden gevlogen naar Puerto Montt waar we onze 4×4 hebben opgehaald om onze tocht via de Carretera Austral verder naar het zuiden te vervolgen. Het natuurschoon was overweldigd en overtrof onze verwachtingen. Niet alleen Parque  Pumalin met zijn cascades en alle andere nationale parken, maar ook langs de oevers van meren rijden is een explosie van schoonheid. Onze tour eindigde in Puerto Rio Tranquilo met nog een klein uitstapje naar Puerto Guadal. Hier hebben we de schitterende Marmergrotten bezocht die je met een bootje over het Lago General Carrera kunt bereiken, wederom een hoogtepunt! We hebben 11 dagen de tijd gehad met verschillende stops om van deze bijzondere trip te genieten. In Balmeceda onze auto ingeleverd en hier zijn we weer op het vliegtuig gestapt om via Puerto Montt naar Punta Arenas te vliegen helemaal in het zuiden van Chili.

Hier begon onze Australis cruise met de Ventus Arenas een klein expeditie schip die je mee neemt op een ontdekkingsreis door Tierra del Fuego. Woorden schieten tekort om deze cruise te omschrijven. De straat van Magellan, de fjorden de Marinelli-gletsjer en Glacier Alley zijn van een ongekende schoonheid. De natuur is hier nog ongerept. De laatste cruisedag hebben we Kaap Hoorn bezocht, gelukkig gaf de kapitein op het laatste moment groen licht om met de zodiacs aan wal te gaan. Het heeft zeker iets magisch om deze rots te bezoeken. ‘s Avonds zijn we verder gevaren naar Ushuaia, de meest zuidelijke stad ter wereld waar we hebben overnacht waarna we de volgende ochtend van boord zijn gegaan.

Van daar uit door gevlogen naar Buenos Aires. We hebben in deze prachtige stad 4 dagen doorgebracht, heel veel cultuur gesnoven, veel gewandeld, gefietst en de beroemde steak gegeten. Het was een prachtig eind van een onvergetelijke reis.

Met dank aan Gwendeline die via videobellen en uitgebreide mails met ons de hele trip heeft voorbereid. Marion ons plaatselijk contactpersoon in Chili die altijd bereikbaar was om vragen te beantwoorden. De hele trip was geweldig georganiseerd, we hebben mooie locaties bezocht, de hotels lagen schitterend aan de oevers van een meer of op een eilandje, maar ook de cabanas of een overnachting voor een nacht waren met zorg uitgekozen. De transfers, de taxi’s het hele reisplan alles was perfect geregeld, dat scheelt een heleboel stress en ook tijd.

We hebben onwijs genoten en deze droomreis staat gegrift in ons geheugen.

Peer en Maureen

Spreekt dit u aan?

Pure Latin America laat u graag op een intense manier kennismaken met het prachtige Argentinië, Brazilië en/of Chili

Bekijk onze reizen

Lees wat andere klanten te vertellen hebben

Isabel

Argentinie

Met de steekwoorden “wijn, eten en actief” is er door Pure Latin America werkelijk een prachtig programma opgesteld voor onze reis naar Argentinië van 3 weken in Februari 2024. We begonnen in Buenos Aires, waar een leuke fietstour was geregeld en waar we een hoop konden ontdekken vanuit ons fijne hotel. Daarna door naar Mendoza, dé wijnhotspot, waar we natuurlijk veel wijn hebben geproefd en ook een heerlijk hotel hadden. De prachtige hike naar de Aconcagua zullen we nooit vergeten!...

Marco en Mara

Argentinië

Direct na onze rondreis door Patagonië in 2010 hadden we al besloten om nog eens terug te gaan naar Argentinië. Op de vakantiebeurs in de Beurs van Berlage, kwamen we in contact met Pure Latin America en uiteindelijk hebben we samen met Gwendeline onze reis van 4 weken, door het noorden van Argentinië dit keer, samengesteld. Onze reis bracht ons van Buenos Aires via Iguazú naar Salta. Vervolgens naar Mendoza om 4 weken later onze reis weer af te sluiten...

Martin & Marjolein

Argentinië en Chili

In de eerste twee maanden van 2020 hebben wij een prachtige reis gemaakt door Argentinië en Chili die speciaal voor ons is samengesteld door het team van Pure Latin America. We hebben Gwendeline leren kennen op een vakantiebeurs in 2019 en dat beviel zo goed dat we hem gevraagd hebben om een reisvoorstel op maat te maken. Dat kregen we al snel en we waren eigenlijk al meteen verkocht. Zoveel variatie en mogelijkheden voor eigen inbreng, een heldere en uitgebreide...